Δήλωση εφαρμογής Ευρωπαϊκής Οδηγίας Πρόσβασης
ΑΒ Βασιλόπουλος
Υπηρεσίες στις οποίες αφορά η δήλωση συμμόρφωσης:
Ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ και πλατφόρμα λιανικού εμπορίου τροφίμων της εταιρείας “ΑΛΦΑ ΒΗΤΑ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ” (εφεξής “ΑΒ Βασιλόπουλος”) και το πρόγραμμα επιβράβευσης «AB Plus», διαθέσιμα μέσω του ιστότοπου www.ab.gr και της εφαρμογής για κινητά.
Ημερομηνία έκδοσης της δήλωσης: 30/06/2025
Ψηφιακή προσβασιμότητα στην ΑΒ Βασιλόπουλος
Στην ΑΒ Βασιλόπουλος, πιστεύουμε στην καλή διατροφή για όλους. Αυτό σημαίνει όχι μόνο ποικιλία και προσιτές τιμές, αλλά και έναν ιστότοπο και μια εφαρμογή προσβάσιμα σε όλους. Είτε κάνετε online αγορές, είτε αναζητάτε συνταγές, είτε διαχειρίζεστε την παραγγελία σας, θέλουμε όλοι οι πελάτες μας να μπορούν να το κάνουν αυτό ανεξάρτητα και χωρίς εμπόδια. Η Ευρωπαϊκή Πράξη για την Προσβασιμότητα (EAA) μας βοηθά σε αυτό. Πρόκειται για έναν ευρωπαϊκό κανονισμό που διασφαλίζει ότι οι ψηφιακές υπηρεσίες, όπως τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ, είναι εύκολα προσβάσιμες σε άτομα με αναπηρίες. Στην Ελλάδα, η Ευρωπαϊκή Οδηγία 2019/882 έχει ενσωματωθεί στον N. 4994/2022. Με αυτή τη δήλωση, παρουσιάζουμε πώς το www.ab.gr και η εφαρμογή κινητού συμμορφώνονται με την EAA και ποιες ενέργειες κάνουμε ώστε να τις κάνουμε ακόμη πιο προσβάσιμες. Με αυτόν τον τρόπο επιτυγχάνουμε η καλή διατροφή να είναι διαθέσιμη σε όλους.
Σε συμφωνία με άλλες νομοθετικές διατάξεις
Εκτός από την EAA, συμμορφωνόμαστε επίσης με άλλες σημαντικές νομοθεσίες, όπως:
- Ο Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων (GDPR) – για την προστασία προσωπικών δεδομένων.
- Ν. 4994/2022
- Ν. 4624/2019
- Οδηγία 2019/882
- Ν. 3471/2000
- Ν. 2472/1997
Αυτοί οι νόμοι αλληλοσυμπληρώνονται χωρίς αντιφάσεις.
Περιγραφή Υπηρεσιών
Η ΑΒ Βασιλόπουλος προσφέρει μια ψηφιακή υπηρεσία αγορών μέσω του www.ab.gr και της εφαρμογής για κινητά, η οποία εμπίπτει στην κατηγορία «υπηρεσίες ηλεκτρονικού εμπορίου» (EAA, Παράρτημα V 1β). Οι πελάτες μπορούν να ψωνίσουν online, να επιλέξουν παράδοση κατ’ οίκον ή παραλαβή από σημείο. Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη τόσο με σύνδεση λογαριασμού όσο και για περιστασιακή χρήση.
Ψηφιακή προσβασιμότητα και επικοινωνία με τους πελάτες
Διασφαλίζουμε ότι η υπηρεσία μας είναι εύκολη στην διαχείρηση από όλους. Αυτό ξεκινάει με μία προσβάσιμη ιστοσελίδα και συνεχίζεται στην επικοινωνία με τον πελάτη.
Ψηφιακή προσβασιμότητα
Αντίθεση χρωμάτων: Ικανοποιεί τις απαιτήσεις.
Προσανατολισμός οθόνης: Η εφαρμογή προσαρμόζεται στον προσανατολισμό της οθόνης. Υποστηρίζεται κάθετος και οριζόντιος προσανατολισμός.
Αναγνώστες οθόνης: Υποστηρίζονται NVDA και VoiceOver (iOS).
Γραμματοσειρές: Βελτίωση μέγεθος γραμματοσειράς και ύψους γραμμών, και η εφαρμογή αναλαμβάνει την ρύθμιση μεγέθους γραμματοσειράς της συσκευής.
Πλοήγηση με πληκτρολόγιο: Υποστηρίζεται πλήρως, με καταστάσεις εστίασης.
Πρότυπα και κανονισμοί
Ακολουθούμε διάφορες κατευθυντήριες οδηγίες και πρότυπα, όπως:
- WCAG 2.2 A & AA – Οδηγίες για φιλικούς προς τον χρήστη ιστότοπους.
- EN 301 549 – Ευρωπαϊκό πρότυπο για ψηφιακή προσβασιμότητα.
- Γλωσσικό επίπεδο Β1 – Εξασφαλίζουμε κατανοητή επικοινωνία για όλους.
Αξιολόγηση συμμόρφωσης
Για να ελέγξουμε τη συμμόρφωσή μας, εφαρμόζουμε μια δομημένη προσέγγιση αυτοελέγχου, δοκιμής και έρευνας:
- Αυτοαξιολόγηση – Οι ομάδες διαχείρησης προϊόντων ελέγχουν τακτικά την προσβασιμότητα.
- Εσωτερικοί έλεγχοι – Πραγματοποιούνται από ειδικούς εντός της εταιρείας.
- Εξωτερικοί έλεγχοι – Ανεξάρτητοι εμπειρογνώμονες αξιολογούν περιοδικά και παρέχουν συμβουλές.
- Πελάτες – Ενθαρρύνουμε αναφορές για ζητήματα προσβασιμότητας για άμεση επίλυση.
Διαδικασίες και Υπευθυνότητες
Εντός του οργανισμού μας, διάφορες ομάδες είναι υπεύθυνες για τη διεξαγωγή αυτοαξιολογήσεων και την παρακολούθηση των ευρημάτων. Παρακολουθούν τη συμμόρφωση με τους νόμους και τους κανονισμούς, συμπεριλαμβανομένου του EAA, και ξεκινούν περιοδικούς ελέγχους συμμόρφωσης με τον EAA. Αυτό διασφαλίζει ότι η προσβασιμότητα είναι δομικά ενσωματωμένη στον οργανισμό.
Οι τεχνικοί και οι σχεδιαστές εμπειρίας χρήστη (UX) μας μεταφράζουν στη συνέχεια τα αποτελέσματα των δοκιμών και τις εξωτερικές εκθέσεις ελέγχου σε συγκεκριμένες δράσεις βελτίωσης. Οι τεχνικές ομάδες διασφαλίζουν ότι τα ψηφιακά μας συστήματα λειτουργούν με ασφάλεια και σταθερότητα, ενώ οι σχεδιαστές διασφαλίζουν μια λογική, φιλική προς το χρήστη και προσβάσιμη εμπειρία χρήστη.
Μαζί με ανεξάρτητα μέρη, αξιολογούμε τακτικά εάν οι μέθοδοι εργασίας μας και η εφαρμογή των κατευθυντήριων γραμμών εξακολουθούν να είναι ενημερωμένες και αποτελεσματικές.
Αυτή η ολοκληρωμένη προσέγγιση διασφαλίζει ότι η ψηφιακή προσβασιμότητα δεν αποτελεί ένα μεμονωμένο σημείο προσοχής, αλλά ένα δομικό και βιώσιμο μέρος του τρόπου με τον οποίο σχεδιάζουμε, προσφέρουμε και βελτιώνουμε τις υπηρεσίες μας.
Αποτελέσμα ελέγχων
Ο ιστότοπός μας και η εφαρμογή μας για κινητά αξιολογούνται τακτικά από εξωτερικούς εμπειρογνώμονες. Εντός του ομίλου Ahold Delhaize, σχεδιάζουμε και αναπτύσσουμε ιστότοπους και εφαρμογές για κινητά με προσέγγιση λευκής ετικέτας (white label approach) χρησιμοποιώντας ένα σύστημα σχεδιασμού, που σημαίνει ότι βασίζονται στο ίδιο πρότυπο. Ο τελευταίος έλεγχος του ιστότοπου και της εφαρμογής λευκής ετικέτας για κινητά δείχνει ότι ήδη συμμορφώνονται σε μεγάλο βαθμό με τα πρότυπα προσβασιμότητας του EN 301 549 και του WCAG 2.2 AA.
Αξιολόγηση Ιστότοπου (Δεκέμβριος 2024):
- 50% πλήρως συμμορφωμένα
- 48% μερικώς συμμορφωμένα
- 2% μη συμμορφωμένα
Αξιολόγηση Εφαρμογής (Ιανουάριος 2025):
- 60% πλήρως συμμορφωμένα
- 24% μερικώς συμμορφωμένα
- 16% μη συμμορφωμένα
Επόμενη αξιολόγηση: Σεπτέμβριος 2025
Ευρήματα και βελτιώσεις
Αντιληπτότητα:
- Εναλλακτικά Κείμενα: δεν έχουν όλες οι εικόνες και banners εναλλακτικά κείμενα. Θα τα παρέχουμε για μη-κειμενικό περιεχόμενο μέσω manual ή αυτόματων συστημάτων.
- Πληροφορίες & σχέσεις: Δεν είναι σημειωμένο (tagged) όλο το περιεχόμενο ή απαιτείται προσθήκη ετικετών HTML για υποβοηθητικές τεχνολογίες.
- Αντίθεση χρωμάτων: Βελτιώσεις στις παλέττες και στην αντίθεση χρωμάτων (τουλάχιστον 4.5:1).
- Μεγέθος κειμένου: Κείμενο προσαρμόζεται με βοηθητική τεχνολογία μέχρι 200% χωρίς απώλεια περιεχομένου ή λειτουργικότητας.
Λειτουργικότητα:
- Πλήρης χρήση μόνο με πληκτρολόγιο.
- Ορατή εστίαση και σωστή ροή πλοήγησης.
- Δυνατότητα παύσης σε κινούμενο περιεχόμενο (π.χ. carousel).
- Περιγραφικοί τίτλοι, σύνδεσμοι και ετικέτες.
Κατανόηση:
- Μηνύματα σφάλματος εμφανίζονται με σαφήνεια κατά την εισαγωγή δεδομένων.
Ανθεκτικότητα:
- Ορθή παρουσίαση περιεχομένου από βοηθητικές τεχνολογίες.
- Όλα τα διαδραστικά στοιχεία έχουν ορισμένο όνομα, ρόλο και τιμή.
Σχέδιο Δράσης και Ενέργειες
Εργαζόμαστε για την πλήρη συμμόρφωση με την EAA. Έχουν ξεκινήσει συγκεκριμένες ενέργειες:
- PDF αρχεία (ψηφιακά φυλλάδια): Διασφάλιση προσβασιμότητας με εργαλεία και εκπαιδεύσεις.
- Emails: Όλα τα πρότυπα email επεξεργάζονται ώστε να πληρούν το WCAG 2.2 AA.
- Περιοχές “My AB”: Ενότητες όπως κουπόνια, προσφορές κ.λπ. βελτιώνονται από εξωτερικούς παρόχους.
- Banners: Προσαρμογές σε γραμματοσειρές, μεγέθη πλήκτρων και περιγραφές εικόνων.
- Landing pages: Αναδιαμόρφωση δομής και κειμένων για πλήρη προσβασιμότητα.
- Microsites – https://allazoumesinithies.ab.gr/ και ask.ab.gr είναι microsites που συνδέονται με το ab.gr και δεν είναι πλήρως προσβάσιμα (πχ. περιγραφές των banners, μεγέθη γραμματοσειρών και δομή)
Πολιτική διατήρησης προσβασιμότητας
Η προσβασιμότητα έχει γίνει αναπόσπαστο κομμάτι του τρόπου εργασίας μας. Δεν τη βλέπουμε ως ένα μεμονωμένο έργο, αλλά ως μια συνεχή διαδικασία που ενσωματώνεται σε πολιτικές, διαδικασίες, εκπαιδεύσεις και συνεργασία με εσωτερικά και εξωτερικά μέρη.
Ενσωμάτωση στον οργανισμό
- Η ψηφιακή προσβασιμότητα περιλαμβάνεται στις εσωτερικές πολιτικές και τις οδηγίες εργασίας, με σαφείς οδηγίες για το σχεδιασμό, την ανάπτυξη και την επικοινωνία.
- Κατά το σχεδιασμό, την ανάπτυξη και τη συντήρηση του ιστότοπου και της εφαρμογής για κινητά, η προσβασιμότητα δοκιμάζεται ως πρότυπο χρησιμοποιώντας τις οδηγίες WCAG 2.2 (επίπεδο AA).
- Παρέχονται εκπαιδεύσεις για τους υπαλλήλους σε σχετικούς ρόλους όπως ο σχεδιασμός, η ανάπτυξη λογισμικού και η διαχείριση περιεχομένου.
- Κατά τη διάρκεια των διαδικασιών ανάπτυξης, πραγματοποιούνται εσωτερικοί έλεγχοι προσβασιμότητας πριν από τη δημοσίευση λειτουργιών.
Επικοινωνία
Έχετε ερωτήσεις ή θέλετε να αναφέρετε πρόβλημα προσβασιμότητας;
- Καλέστε: 18202
- Επισκεφθείτε: https://ask.ab.gr/s/contactsupport
Δήλωση συμμόρφωσης
Η ΑΒ Βασιλόπουλος δηλώνει ότι το www.ab.gr και η εφαρμογή συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις της Ευρωπαϊκής Πράξης για την Προσβασιμότητα (EAA), εκτός από τα σημεία που αναφέρονται ως μη συμμορφούμενα.
Ημερομηνία τελευταίας ενημέρωσης: 30/06/2025